Nanda en Carla bij Wakisa Ministries Uganda

De vrijdag en het weekend in Kampala

De vrijdag begon weer met een heerlijke devotion-tijd samen met de meiden van Wakisa. Onder begeleiding van de Djembe. Leuk om te horen dat er voor ons soms nog wat bekende liederen tussen zitten.

Na de gebruikelijke ochtendgym zijn Nanda en ik een magazijn ingedoken om koffers, dozen en zakken uit te zoeken. Van Vivian kregen we alle ruimte om te ordenen en weg te doen wat niet meer bruikbaar is. Hierna zijn we, in luxe auto, door de chauffeur van Vivian afgezet bij een grote supermarkt waar we op zoek zijn gegaan naar kasten en bakken om de spullen in het klaslokaal wat beter te organiseren. De kasten blijken in de winkels heel duur te zijn en aangezien we de gedoneerde euro’s zo goed mogelijk willen besteden gaan we op zoek naar een timmerman die een grote kast met planken kan maken.

Rond 2 uur waren we terug bij Wakisa waar we bijna werden overvallen door de meiden

“Aunti Nanda....... aunti Carla...... can you help me.... and me..... and me....” ?

Kortom, we konden weer volop aan de slag om ze te helpen met het breien en haken van de baby sokjes! Om 17 uur werden we “vriendelijk toch dringend”verzocht om naar huis te gaan zodat de meiden hun andere huishoudelijke taken konden gaan doen. Zolang wij in de buurt zijn, zijn ze hiervoor moeilijk te motiveren. We hebben een aantal sokjes mee naar huis genomen om ze in elkaar te zetten, want daar komen we bij Wakisa niet aan toe.

Weer thuis heeft Nanda heerlijke pompoen soep gemaakt, wat we met brood en guacamole hebben gegeten.

Het plan was om ‘s avonds naar een salsa avond te gaan, maar de Uber (soort taxidienst waar we gebruik van maken als het donker is) werkte niet echt mee waardoor we dit maak geskipt hebben.

En dan is het weekend..... de eerste week is omgevlogen. Nu heerlijk tijd om even bij te komen, verhalen uit te wisselen en te genieten van dit prachtige land.

Zaterdagmorgen zijn we naar de Craft market (toeristische markt) geweest en vanmiddag heerlijk gerelaxt in de tuin bij “ons” huis. Vanavond met z’n zessen uit eten geweest bij Café Java. Aan eind van de maaltijd, toen het dessert en koffie geserveerd werden, kwam al het bedienend personeel met trommels, toeters en bellen naar onze tafel toe, al zingend “Happy birthday dear Carla”. Superleuk en zo lief geregeld door de meiden!

Maar onze dag zat er nog niet op, zoals we merkten toen we in de taxi naar huis zaten. We dachten snel en veilig naar huis te gaan met de Uber maar dat liep wat anders. We waren net op weg toen de auto begon te pruttelen en stoten. De chauffeur begon aan wat knoppen te drukken en de auto aan en uit te zetten. Maar....de auto stond stil.

Wat nu? Het advies van iedereen hier in Kampala is om niet in het donker op straat te staan/ lopen. En nu stopte onze auto ermee! Moeten we echt op pad naar andere taxi?

Nee de chauffeur wist wat het probleem was. Hij was blijkbaar zojuist opgelicht bij het tankstation. Gemengde benzine van slechte kwaliteit was de oorzaak!

Maar...de chauffeur liet een Boda driver met een jerrycan naar tankstation rijden en toen deze terugkwam had ie ook een leeg waterflesje bij zich. Ach ja, met de bodem eruit is dat ook een trechter. En zo kreeg hij de auto weer aan de praat en kon hij ons veilig thuis afzetten!

Morgen weer een nieuwe dag met waarschijnlijk nieuwe avonturen!

Arianne

Weer heel wat beleefd, geweldig om jullie verhalen te lezen.
Carla alvast van harte gefeliciteerd met je verjaardag ?

Jeannette

Van harte gefeliciteerd met je verjaardag Lieve Carla.
Lots of blessings!!!!

Super gaaf om je.blogs te lezen.
Zo herkenbaar.
Wat beleef je veel op 1 dag hè?
Geniet elke minuut!!

Ina Hup

Carla van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een heel fijne dag daar in dat verre land.
Ik wens je nog heel veel gezegende jaren samen met allen die je lief zijn!
En de hartelijke groeten voor Nanda! Heb het goed samen. ❤️

Emmie

Waarin wordt een mens meer gezegend dan in het zegenen. Leve Carla, ik wens je een gezegende 'jaar-dag' een een jaar waarin je veel mag zegenen.
De herinnering en de zeggen in deze tijd heb je alvast binnen ?

Hermien

Gefeliciteerd Carla! Zegen gewenst daar en later in Nederland. Gave en bijzondere tijd daar lees ik. Mooi!

Jack

........ en wat voor avontuur!
Een verjaardag zonder je mannetje! Maarrrrrrr..........
Ik heb al hele leuke filmpjes voorbij zien komen, je red je wel daar.
Gefeliciteerd Lieffie. Knufff

Jacomine

Wat een mooie verhalen en belevenissen. Carla gefeliciteerd met je verjaardag en Gods zegen. Geniet van jullie tijd daar. Groetb

Jan en Gerda

Wat mooi om jullie verhalen te lezen. Ik was er nog niet aan toe gekomen. We zijn net terug van New Wine. Wat leuk al dat handwerken met de meiden, dan komen er weer zoveel herinneringen naar boven.
Zou best even om een hoekje willen kijken. Veel zegen daar en groetjes.

Carla

Bedankt voor al jullie lieve wensen!
Ik hen een hele leuke verjaardag gehad, al was het wel vreemd natuurlijk om het zonder Jack en de kinderen te vieren!

Trijnie

Wel raar als je jongste dochter zo ver weg is met haar verjaardag, maar het was een feest daar dat was te zien en te horen! Fijn dat jullie het zo goed hebben en de meiden daar het zo leuk vinden om iets voor hun baby te maken!

Carin

Wil je nog meer kasten hebben dan kan je deze laten maken op kaba road. Hier staan alle mannen buiten met hun timmerwaar en maken ook dingen op verzoek. Een stuk goedkoper dan in de winkels.