Nanda en Carla bij Wakisa Ministries Uganda

Hier zijn we voor gekomen....!

Hier weer een update vanuit Uganda. Gistermorgen om 9 uur zijn we opgehaald uit ons hotel Green Valley om naar het Doingoood huis in Kampala te gaan waar we de komende 3 weken zullen verblijven. Wat een super leuk gezellig huis, we gaan ons hier prima vermaken denk ik! We delen het huis nu samen met 4 ander meiden. Een van deze meiden vertelde dat ze haar moeder in Nederland gerust had gesteld, ze had hier nu twee moeders ;) De coördinator van Doingoood liet ons het huis zien, vertelde het een en ander over het land en gaf ons een korte citytour (uiteraard op de boda boda) door Kampala. Helaas konden we die middag nog niet naar Wakisa maar daardoor wel tijd om even heerlijk in de zon te zitten.

Na een goede nacht en een ontbijt van gebakken eieren met avocado was het vanmorgen eindelijk tijd om ons project te gaan bezoeken!

We werden heel hartelijk ontvangen door Vivian, de directeur. Een heerlijke Ugandese mama die ons meteen een heel welkom gevoel gaf.

Na een rondleiding in Wakisa hebben de meisjes zich aan ons voorgesteld. 27 meisjes tussen de 14 en 18 jaar. Vivian vertelde ons dat er soms meisjes van 10 jaar zijn....

De rest van de dag was het de bedoeling dat we gewoon wat mee zouden kijken, maar dat lukte niet helemaal:). Wanneer je namelijk 1 van de meiden vraagt of ze willen leren haken of breien, dan heb je al snel een heleboel gretige leerlingen om je heen. En wat waren ze trots toen het lapje ( golvend en wel, maar dat maakt niet uit) klaar was! Wat super gaaf dat we van een aantal mensen breipennen en haaknaalden in onze koffer mee konden nemen. Deze zijn zeeeeeeer welkom aangezien ze ieder meisje een paar breipennen meekrijgt als ze weggaan bij Wakisa waardoor de voorraad bijna op is. Morgen nemen we de naalden mee om nog meer meiden aan de haak te krijgen!

Na een dag op Wakisa Ministries hebben we ‘thuis’ (zo voelt het al) met onze huisgenoten een heerlijke pasta salade gegeten en alle belevenissen van de dag met elkaar gedeeld.

Gerrie

Geweldig om jullie reisverhalen te lezen en wat een zegen om wat voor deze meisjes te kunnen betekenen.
Gods zegen toegewenst en wij bidden voor jullie en dat het een gezegende tijd mag zijn.

Jacomine

He lieverds mooi om te lezen, Gods zegen op jullie reis.

Arianne

Gaaf! Mooi om te lezen.

Gerda

Wat leuk om jullie verhaal te lezen.
Fijn om zo tot zegen te zijn voor deze meisjes.
Gods zegen en een fijne tijd in Uganda.

Henk

Wat een zegen wanneer je zo bezig kunt zijn. God voorziet, de breinaalden zijn daar bijna op en wat hebben jullie in de koffer? Een gezegende tijd samen.

Marlies

Tof om zo van achter de coulissen mee te kunnen 'reizen' en mee te kunnen leven met jullie mooie reis.
Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
Goede tijd daar, dat jullie aandeel tot zegen mag zijn, en jullie een herinnering achter gaan laten bij de mensen. ❤️

Sandra

Wat heerlijk te lezen en het wakkert het verlangen meer en meer aan om terug te gaan naar Uganda en Wakisa. Geniet en succes met het oefenen van de namen. Dikke knuffel voor allemaal en de groetjes aan Frank en Joris.

Ina Hup

Heel leuk om jullieop deze manier te kunnen volgen.
Respect voor jullie inzet voor deze meiden.

Evelien

Gaaf om te lezen, en wat super wat jullie doen! Gods zegen

Trijnie

Wat geweldig meiden, die ontvangst en je zo welkom voelen.... Wat mooi dat er ook meteen meisjes om jullie heen stonden om handwerken te leren en wat fijn dat jullie zoveel breipennen en haaknaalden mee kregen.
Een hele goede gezegende tijd en ook veel plezier!

Wieke

Leuk om zo een beetje met jullie mee te reizen.
Gods zegen voor jullie werk en vergeet niet te genieten hè.

Jacoline

De crea brigade, gaaf. Kunnen ze vast wat mee in de toekomst. Ik schrok wel even toen ik las 10 jaar jonge meisjes.... Veel meiden om liefde en aandacht te geven daar, deel maar flink uit. Enne Nan, t is best kort maar valt erg mee ;-)