Nanda en Carla bij Wakisa Ministries Uganda

Een nieuwe week

Zondag, feest in Oeganda! Carla vierde namelijk haar verjaardag. De kamer hadden we versierd en ook nog een bloemenslinger voor om haar nek geregeld. Na een frisse douche hebben we met elkaar ons ontbijt buiten opgegeten. Verse zelfgemaakte smoothie, geroosterd brood en gebakken ei met tomaat. Hierna zijn we met onze huisgenoten naar Wototo Church geweest. Wototo Church is een vrij westerse evangelische kerk waar flink wat Oegandese maar ook blanken naar toe komen. Onze huisgenoten waren zeer nieuwsgierig en wilde graag met ons mee om “zo’n gospelkoor te horen’”. Ik kan zeggen dat we na 1.5 uur allemaal, met uitgelopen mascara’s, zeer onder de indruk uit de kerk kwamen. Die dienst gaf ons naderhand stof tot mooie gesprekken.

Na de dienst zijn we met ons vieren op de Boda naar Cassia Lodge geweest. Ruim 3 kwartier rijden. Het ligt op een prachtige plek, bovenop een heuvel met schitterend uitzicht, met een zwembad en met... regen.

Helaas...dus eerst wat geluncht en daarna toch nog wat zon kunnen pakken toen de regenbui voorbij was.

Thuisgekomen zijn we, rozig van de indrukwekkende maar ook van de ontspannen dag, op de bank neer gevallen. Wat een mooie dag!

Vandaag hebben we weer een frisse start van de week gehad bij Wakisa. Zodra we binnen waren zijn we op zoek gegaan naar Hildah die donderdag haar baby heeft gekregen. Vrijdag moest ze terug naar het ziekenhuis omdat de baby een infectie had. Ook schoot de melk niet toe. Zowel Carla als ik hebben die dag enkele keren bij Hildah gezeten. Soms om de baby vast te houden maar ook om met Hildah te bidden en haar te troosten toen ze huilend tegen haar baby zei:” sorry baby that i can not give you milk. I am so sorry”. We hebben haar onze cashewnoten gegeven en wat donkere melk. Van de noten weet ik uit ervaringen in het verre verleden dat noten een goede melkproductie geven.

Maar gelukkig vandaag, maandag, was ze weer terug bij Wakisa! En we zagen dat er nu een moeder voor ons stond! Wat een verandering was er in deze mooie jonge vrouw gekomen! De melk was er volop, de infectie was weg en vandaag ging ze naar huis! Met baby Elisabeth Maleika. (Vrij vertaald angle(engel)

Hildah was enorm blij met het dekentje en de sokjes die mijn lieve moeder van 82 jaar als afleiding had zitten breien de afgelopen maanden.

Na de koffietijd zijn we met teacher Jane en een chauffeur naar de supermarkt gegaan om boodschappen te doen. Morgen gaan we namelijk met de meiden in een bus naar de dierentuin in Entebbe! Was waren de meiden blij toen ze dat vandaag te horen kregen.

Dus wij hebben 10 kg aardappelen, 4 witte kolen, 5 kg tomaten en uien gekocht op de plaatselijke markt. Ook hebben we daar vlees gekocht. Voor de lezers met zwakkere maag, sla deze fotoserie maar even over, hahaha

De bloedvlekken in Carla’s rok zijn er gelukkig uit gegaan in de handwas!!

In een supermarkt hebben we ook nog kleine worstje en flesjes water en frisdrank gekocht. Wat een feest zal dat morgen voor ze zijn. Maar...dan moet er nog wel wat gebeuren. Namelijk het eten klaar maken. Dus toen wijom 5 uurweg gingen waren de meiden druk bezig met piepers jassen en witte kool fijn snijden.

Morgenochtendop tijd eruit, de bus is erom 8 uur. Welterusten!

Jacomine

Gelukkig geen mascara op, achter de caravan jullie verhaal gelezen en ach geen nieuws maar een zakdoek nodig voor hè ontroerende verhaal. Dikke kus vanaf hier

Marina

Wat geniet ik hier (in Engeland) van jullie verhalen. Wát een belevenissen en wat mooi om er daar zo voor die meiden te mogen/kunnen zijn. Fijn dat jullie de verhalen delen met ons. Lieve groet en een dikke knuffel.

Gerrie

Wat fijn om jullie geweldige verhalen te lezen , en dat jullie veel voor de meisjes mogen betekenen.
Ik kijk telkens uit naar jullie belevenissen en ervaringen .
Veel succes en nog een gezegende tijd.

Marlies

Ook ik geniet van jullie mooie belevenissen en jullie liefdevolle inzet daar. Er komen vanzelf beelden in mij op bij het lezen. Geniet volop, en ondanks dat jullie veel doorgeven zul je ook gevuld weer thuis komen.
Heb het goed met elkaar! ❤️?

Elske

Wauw nanda wat een bijzondere gebeurtenissen! Ik leef mee! *snik* Liefs!